Trochę idei o bezpieczeństwie

Ostatnimi czasy w mediach rozgorzała dyskusja o tym, czy sprawność techniczna pojazdu ma wpływ na bezpieczeństwo na szosie. Wydawało by się oczywista rzecz. A jednak okazało się że duża część jeżdżących po naszych szosach samochodów porusza się bez obligatoryjnej kontroli stanu technicznego pojazdu.


opona
Napisał: Automobile Italia
Na podstawie: http://www.flickr.com
To dość drastyczne stwierdzenie potwierdza eksperyment przeprowadzony przez żurnalistów - przejechali oni samochodem bez stosownego badania z południa na północ kraju odwiedzając losowo wyselekcjonowane stacje kontroli samochodów (Najlepsza oferta), próbowali uzyskać odpowiedni wpis bez przeprowadzania ekspertyzy. Niestety, częściowo się to udawało. Taki eksperyment mrozi krew w żyłach.

Pomimo że w statystykach powodów karamboli stan techniczny nie jest najistotniejsza przyczyną kraks (najczęściej jest to błąd ludzki), to jednak nie wierzę iż niesprawne opony lub układ hamulcowy mogą nie być powodem niedopuszczenia pojazdu do ruchu. Frapuje mnie czy tym spryciarzom przyszło do głowy, że przez ich niedbalstwo ryzykują nie wyłącznie własne życie ale też życie innych ludzi! Można bowiem założyć, że pojazdami kierują dorośli z jotą wyobraźni jeżeli nie rozsądku. Nowe opony to koszt kilkuset złotych, natomiast rehabilitacja oraz leczenie po wypadku są o wiele bardziej kosztowne i nie ma pewności czy powróci się do pełni zdrowia. Dużo lepszym rozwiązaniem jest dbanie o dobry stan techniczny własnego pojazdu. O więcej szczegółów zapytaj: Na www

opona w samochodzie sportowym
Napisał: CONCAVO WHEELS
Na podstawie: http://www.flickr.com
Podobne komunikaty powodują, iż zastanawiam się nad rezygnacją z samochodu i korzystaniem z publicznych środków komunikacji takich jak tramwaje lub autobusy co jest na pewno bardziej proekologiczne i bezpieczniejsze. Proekologiczne bowiem przewożą one znaczną ilości osób w jednym momencie, a więc zużywają o wiele mniej energii w przeliczeniu na pasażera aniżeli auta. Bezpieczne natomiast dlatego, że o wiele mniej statystycznie bywa kolizji pociągów niż wypadków na drogach, nawet jeśli uwzględni się iż ilość ofiar. Tym bardziej że można zauważyć pewną dysproporcją w rozwoju transportu drogowego oraz kolejowego. Ów ostatni chociaż bardziej ekologiczny jest zaniedbany. Fakt ten może dziwić bowiem rozwój lokalnej sieci kolejowej połączony z już istniejącą siecią autostrad powinien rozwiązać problem zatłoczonych miast.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2015-10-01 15:57:35
Tagi: samochody, auta, stan techniczny