Czym jest triathlon i jak się dobrze przygotować do zawodów?

Osoby zafascynowane sportem często stawiają sobie wciąż wyższe poprzeczki. Nie jest wystarczający dla nich już sam trening, chcą rywalizować z kimś oraz osiągać wciąż to lepsze wyniki. Możemy się w związku z tym spodziewać, iż osoba rozpoczynająca swoją przygodę przykładowo z bieganiem, za jakiś czas będzie chciała brać udział w długim biegu na czas. Połączenie wysiłku fizycznego z rywalizacją jest bowiem bardziej ciekawsze. Niektórym po jakimś czasie nie wystarczy jedynie jeden rodzaj sportu oraz po czasie szukają czegoś więcej. Taką interesującą odmianą może być przykładowo triathlon.


trening
Napisał: + Rainbow +
Na podstawie: http://www.flickr.com
Jest to bardzo wszechstronna dyscyplina, która wymaga ogromnej ilości wysiłku. Triathlon nazywany inaczej trójbojem to złączenie pływania, jazdy na rowerze i pływania. W Polsce jest dużo amatorów tego sportu, z tego też problemu możemy bez problemy znaleźć miejsca, w których rozgrywane są takie konkurencje zarówno na poziomie zawodowym jak również podstawowym. Jeśli chodzi o triathlon trening jest tutaj bardzo istotny. Musimy poświęcić na coś takiego bardzo dużo czasu przez wzgląd na to, iż mamy do czynienia nie z pojedynczą, ale z trzema dyscyplinami. W jaki sposób najlepiej przygotować się do tego typu zawodów? Sprawdź w tym miejscuj

Trzeba mieć świadomość, iż tego typu treningi zajmują niesamowicie sporo czasu. Sporo też zależy od tego, na jaki dystans chcemy się zdecydować. Nie warto od razu porywać się na wstępie na Ironmana, lepiej miast tego sprawdzić się w długości standardowej, albo sprinterskiej. Z czasem można stawiać sobie poprzeczkę już wyżej. Co ważne należy mieć świadomość swoich słabości oraz je najbardziej trenować. To okaże się naszym kluczem do sukcesu. Jeżeli uda nam się polepszyć rzeczy, jakie sprawiają nam trudność to i nasz końcowy wynik będzie lepszy. Jeśli chcielibyśmy zwiększyć naszą wytrzymałość warto poćwiczyć interwały. Jak sporym problemem jest poziom siły, to warto poćwiczyć nad masą. Świetne jest wbieganie lub też jeżdżenie pod górę, lub też pływanie w wodzie, w której trzeba się zmagać z falami.


ćwiczenia
Napisał: Erik Nomm
Na podstawie: http://www.flickr.com
Warto wyznaczyć sobie plan treningowy na dłuższy okres, z nastawieniem na przygotowanie się bardziej na zawody, na których w największym stopniu nam zależy np. . Dobrze będzie użyć kalendarza oraz rozpisać sobie poszczególne miesiące, tygodnie i dni tak, by wiedzieć ile mamy czasu oraz jak dużo powinniśmy trenować. Oceńmy prawidłowo swoją siłę i zakładajmy sobie możliwe do osiągnięcia cele. To znaczy nie decydujmy się po miesiącu trenowania na dystans za duży, może nas to jedynie zrazić.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2019-10-05 04:04:34
Tagi: sport, zawody, dystans